...și altele

Trei români care îți vor dovedi că orice vis este posibil

Pentru mulți dintre noi, țări precum  Thailanda, Brazilia, Columbia, Norvegia sunt doar niște spații desenate pe hartă, prea îndepărtate pentru a visa la ele.

Pentru mulți dinte noi, a călători înseamnă a munci din greu pentru a strânge bani de cazare și bilete de avion. Și eu mă număr printre acești oameni. Și eu îmi limitez dorințele  din diferite pretexte care au fost spuse de unii și au rămas în mintea mea ca fiind propriile mele adevăruri. Să dărâmi concepte precum “să călătorești înseamnă să ai bani”, „trebuie să îți faci timp pentru a călători” implică o muncă îndelungată. Pentru alții însă astfel de concepte sunt niște minciuni care nu își au locul în viața lor.

Am să-ți dau trei exemple de oameni pe care eu îi urmăresc și care mi-au schimbat total percepția despre ce înseamnă lumea, viața și călătoriile. Nu te gândi că acești oameni ar fi crescut în țări în care conceptul de a călători oricând, oriunde și cu puțini bani este mult mai dezvoltat ca la noi. Toți trei sunt români care cunosc prea bine limitele cu care ne confruntăm.

Acești trei oameni mi-au spus (indirect) că lumea nu este atât de mare precum pare și că ea se micșorează cu fiecare țară nouă pe care o cucerești…mi-au spus că oamenii se înțeleg și se ajută fără să vorbească aceeași limbă și că vizitarea unor ținuturi îndepărtate este doar o chestiune de timp și de curaj. Curajul de a te abandona în călătorii din care nu știi exact când te vei întoarce și nici nu prea te interesează.

1. Mirel Magop

Un român nestatornic, simplu, autentic care a ales să cunoască lumea parcurgând-o pas cu pas, cu răbdare și curiozitate…adică a ales să viziteze lumea pe jos.
Este un călător îndrăgostit de România (sau așa cred) pentru că, înainte de a vizita lumea de afară, a vizitat lumea lui de până atunci…adică România. A vizitat toate orașele din România pe jos (320 de orașe), străbătând 11.062 km. Planul lui este să viziteze toate capitalele lumii.  Pe pagina lui de facebook vei găsi mai multe detalii peripețiile lui din călătorii.

mirel_magop1

2. Radu Păltineanu

„În 2015, Radu și-a propus un proiect ambițios, și anume să fie primul român care traversează cele două Americi pe bicicletă, din Alaska până în sudul Argentinei, pedalând prin toate țările nord, central și sud americane.” (sursa)

Radu Păltineanu mai are puțin până își vede visul împlinit. Momentan, Radu se află în Guyana și a reușit să traverseze cu bine America De Nord și câteva state din America de Sud.
Îl poți găsi pe pagina lui de facebook unde postează, din când în când, filmări live din călătoria sa, sau pe site-ul său.

radu-paltineanu

3. Anastasia Vifor și Diesel (2europe bike trip)

Pentru mine Anastasia este o dovadă de curaj și nebunie în același timp. Odată ce o descoperi pe Anastasia  începi să iubești mai mult câinii husky și mai ales descoperi cât de adorabil poate fi Diesel, prietenul patruped cu nume predestinat. Împreună au reușit să străbată celebrul traseu El Camino. Până acum a pedalat 3540km și își propune să ajungă la 7000km.

” Pedalez prin Europa cu un buget de 2 euro pe zi. Km pedalați, în jur de 7000, îi voi vinde, iar banii strânși îi voi dona unor cauze sociale.”

„Este a doua mea seară pe Camino. Până acum Diesel a făcut tot drumul cu cele 4 lăbuțe ale lui, acompaniat de mângâieri și pupici de la doamnele și domnișoarele din jur. De câte ori încerc să îl bag în ,,caleașcă” mă ceartă și o ia înainte hotărât. Un adevărat pelerin!

dieseldiesel2

Te las pe tine să îi descoperi pe acești oameni, să descoperi poveștile lor și lecțiile lor de curaj și nebunie.

Lasă un comentariu