Curajul de a spune DA necunoscutului

În spatele fiecărui lucru/eveniment necunoscut stă o frică de-a noastră:

  • dacă nu o să mă descurc?
  • dacă nu o să știu ce să fac?
  • dacă mă voi pierde. etc

Fricile de genul acesta nu ne omoară, dar ne paralizează (pentru moment) toate simțurile. Așa că, a spune DA unui lucru pe care nu îl cunoști, înseamnă a face cunoştinţă cu temerile tale. Richard Branson avea o sfat pentru astfel de momente: „Dacă cineva îți oferă o oportunitate tentantă, dar nu ești sigur că o poți face, spune DA, apoi învață cum să faci!”.

Pe același principiu am acceptat anul trecut oportunitatea de a pedala 400km până la mare. N-am știut în ce mă bag, dar am avut încrederea că mă voi descurca.

Anul acesta am acceptat o altă provocare. Împreună cu iubitul meu și cu un prieten bun, vrem să pedalăm 800 km, din Nisa până în Barcelona. Adică dublul distanței de anul trecut. Nu mă sperie numărul de kilometri, cât mă sperie ideea că o să pedalez în altă țară.

Însă, în toate temerile asta mi-am găsit o rezolvare: experiențele celorlalți. Caut exemple de oameni normali care au plecat SINGURI în călătorii mult mai riscante și care (indirect) îmi spun că se poate. Îl iau ca exemplu pe colegul meu de muncă, Alex care a pedalat singur 3000 km din Țările Baltice până în România, pe Radu Păltineanu, pe Mirel Magop, pe Anastasia și Diesel și pe alți oameni care au spus DA aventurilor și fricilor lor. Cu ajutorul lor, până în luna mai voi fi expertă în propriile mele frici. 😀

Concluzia

Uneori temerile de necunoscut se estompează atunci când aflăm că nu suntem singurii care trecem prin ele. Putem învăța să spunem DA, privindu-i pe cei care au trecut deja prin întâmplări asemănătoare. Învățând de la ei vei vedea cât de mult se simplifică lucrurile!

Lasă un răspuns

