...și altele

Ești străin? Plătești!

Din „vasta” arhivă de informații pe care le mai țin minte din facultate ( 2 coli de A4  îmi ajung să notez tot ce-mi amintesc din cei 4 ani) am scos la suprafață o informație care mi-a elucidat logica din spatele unor strategii de promovare aplicate în turismul românesc. Doar nu credeai că turismul în România se face așa, după ureche. Vilele acelea kitsch-oase în culori turbate care îți irită pupila și nervul esteticului și pe care le găsești în orice stațiune turistică, cu siguranță au în spatele lor o strategie de marketing. Doar că este prost gândită!

Mi-am amintit din facultate de geniala profesoară Cismaru care ne spunea că există 7 strategii ce pot fi aplicate în turism și nu numai:

  • strategia de conversiune
  • strategia de dezvoltare
  • strategia de remarketing
  • strategia de sincromarketing
  • strategia de întreținere
  • strategia de demarketing
  • strategia de anti-marketing

Eee, unele mănăstiri din România, mai exact Snagov și Sinaia – or fi și altele, dar eu aici am întâlnit – au aflat de aceste strategii și dintre toate au ales să aplice strategia de demarketing. Adică atunci când ai prea mulți turiști, când vin buluc și își rup porțile în două să te viziteze începi să pui taxe suplimentare, mărești prețurile, pui tot felul de restricții, astfel încât să îți selectezi turiștii și să reduci cererea căreia nu îi poți face față. În America se practică o astfel de strategie și la mănăstirea Snagov, de asemenea.

Am vizitat-o acum câteva weekenduri împreună cu gașca de biciliști „D.-Dream Team” – n-ai auzit de ea pentru că e un club select în care intri doar cu pile și relații :))

…intru în mănăstire, îl salut pe Doamne, Doamne și când să ies mă oprește un grup de străini și mă întreabă dacă trebuie să plătească vreo taxă de vizitare. Le-am spus că noi nu am plătit nimic și din câte știu la mănăstiri nu se plătește. M-au anunțat că lor li s-a cerut o taxă și nu înțelegeau de ce sunt singurii care plătesc.  M-am dus la nenea care vindea lumânări la intrare și îl întreb cât trebuie să plătesc pentru a vizita mănăstirea.

  • Dacă ești român nu plătești!

când am auzit m-a pufnit râsul. Mă gândeam pe unde umblă prietenul nostru Isti că strig după el: „Unde ești ungure, vino și plătește taxa! Cotizează aici la Doamne-Doamne! Vedeți ‘nea părinte, era să scape netaxat… mama lui de ungur. Nu e român, să plătească! Noroc cu mine că v-am anunțat! Puteți să-mi dați o mătanie pentru asta!” 

Din păcate sau din fericire, dragul nostru Isti nu era cu noi. Păcat… aveam încă un motiv în plus să facem glume proaste (de care cred că deja s-a săturat) la adresa lui. Dar el nu se supără, știe că îl iubim și ne este drag așa ungur cum este! De fapt, îl iubim pentru că ne aduce pălincă bună din Ardeal de care niciun ploieștean nu se poate apropia în afară de noi.

Revenind la mănăstirea noastră,  îl întreb pe nenea cu taxa care este logica din spatele strategiei lor.

„Păi noi din ce să ne susținem?”

Mda, are justificare. Oricum ar fi, sumă cred că este modică. Nu banii în sine mi s-au părut în neregulă, ci ideea de „esti străin, plătești”. În Paris oricât de străin ai fi,  ai intrare liberă și la Notre Dame și la Basilica Sacre Coeure… dar na, nu poți compara Snagovul cu Sacre Coeur.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s