Ziua 0 – Aterizați în Nisa cu chef de aventură

Poate că niște oameni conștiincioși și foarte organizați s-ar fi ocupat din timp să-și facă o rezervare pentru prima noapte de cazare, având în vedere că avionul ateriza în Nisa la ora 20.

Nu a fost cazul nostru. Noi  am lăsat astrele să decidă unde dormim în prima noapte. Așa că, nu am comentat prea mult când am văzut că astrele ne-au rezervat un minunat loc pe terenul unui parc de aventură părăsit. Deci, am aterizat la Nisa cu chef de aventură, campând lângă pista de karting a fostului parc (sau aşa am dedus a II-a zi, când am văzut unde ne aflăm). Mulțumim astrelor pentru efortul depus. Dacă nu ar fi găsit locul acesta, eram nevoiți să pedalăm până a doua zi, dimineața, când se redeschideau campingurile.

loc de campare NICE

Aşa că, primul meu sfat este:

  • Fie  faci o rezervare cu două săptămâni înainte, în cazul în care avionul tău aterizează târziu (pune în calcul faptul că vei pierde ceva timp cu asamblarea bicicletei);
  • Fie cauţi pe net primul camping de lângă aeroport și mergi direct la el. Greşeala noastră (a mea) a fost că am ales un camping departe de aeroport care, pe deasupra,  era și închis, fiind extrasezon;
  • Fie pornești spre Antibes, pe D6098, unde vei găsi o zonă cu aproximativ 5-10 campinguri. Acolo sigur găsești unul deschis, dacă ajungi până în ora 22:00;

campinguri nisa

Alte detalii tehnice legate de campare

Pentru că zona Coastei de Azur și nu numai, este destul de îndrăgită/ ordonată/ plină de terenuri și proprietăți private + zone protejate natural unde camparea este interzisă , va trebui să dormi la camping/hotel/pensiune aproape în fiecare noapte.  Noi începeam să căutam campingurile de pe la ora 20, deoarece la ora 22:00 majoritatea campingurilor închid porţile.

camping franta 1

Taxele pe campinguri  – La toate campingurile la care am stat taxa a fost până în 10 euro/pers, dar asta pentru că ne aflam în extrasezon. În timpul sezonului (1. iulie-30. august) preţurile pot fi cu 3-5 euro/pers mai mari.

camping Spania

Dotări: pe lângă grupuri sanitare și căsuțe de închiriat, majoritatea campingurilor au în incinta lor restaurante, magazine, piscină și, cel mai important, baruri unde poţi bea o bere  la finalul zilei ca să celebrezi reușita.  😀

 

Și dacă tot suntem la capitolul date tehnice, iţi spun două detalii la care probabil nu te gândeşti decât atunci când ajungi în fața lor.

1. Pregăteşte-te să fii în centrul atenţiei

Pentru cei egocentrişti, în sfârșit a venit momentul să se remarce. Adică să îşi asambleze bicicleta chiar în buricul târgului, în faţa aeroportului.

Nu știu alții cum sunt, dar noi ne-am asamblat totul în curtea aeroportului, impresionând oamenii care probabil se întrebau ce naiba facem, de unde naiba venim şi unde plecăm..aaaa și la cât de agitați eram,  probabil se întrebau dacă nu cumva plănuim lansarea unei bombe. Nu am avut timp să analizăm reacțiile oamenilor, dar cred că majoritatea au rămas impresionați.

asambari bicicleta.JPG

2. La finalul turei, pregăteşte-te să fii din nou în centrul atenţiei 

Despre acest detaliu care acum mi se pare amuzant, când l-am trăit nu a fost deloc așa, am să îți povestesc pe larg, în ultimul articol. Aici îți spun doar că la finalul turei o să fii din nou în centrul atenţiei căutând cutii în care să pui bicicleta şi cărând cutiile pe bicicletă, spre aeroport. Asta dacă nu te-ai gândit din timp la acest detaliu şi ai găsit  o soluţie mult mai bună la întrebarea: „În ce transport bicicleta, la întoarcere?”

Un ultim detaliu care merită menționat atunci când vrei să pornești în această tură este când este indicat să faci traseul Nisa-Barcelona?

Pe lângă faptul că oricând merită să pleci de acasă pentru a vizita Franța, în luna mai ai unele avantaje:

  • este extrasezon, așa că traseul nu va fi foarte aglomerat, la fel și campingurile și locurile de cazare;
  • prețurile sunt mai ieftine decât în lunile iulie – august;
  • clima este mai prietenoasă. La începutul și mijlocul lunii mai clima nu este atât de caldă ca în lunile iulie-august. De asemenea, trebuie să mai știi că, din toamnă până la începutul primăverii, în sudul Franței bate mistralul,  un vânt regional, puternic și rece. Media zilnică a vitezei acestuia poate ajunge și la cincizeci de kilometri pe oră, deci nu cred că prea plăcut să pedalezi atunci.

Acestea fiind spuse, sper să-ți fie de folos cele citite până aici și  te aștept cu drag articolul următor unde o să pedalăm mai mult, așa că o să te bucuri de mai multe fotografii, filmulețe și întâmplări delicioase.

Anunțuri

Un gând despre “Ziua 0 – Aterizați în Nisa cu chef de aventură

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s