Cum pregătești bagajul pentru prima ta velo-expediție? (INFOGRAFIC)

Se dau următoarele date ale problemei:

  • Pleci într-o velo-expediție de 1000km, 10 zile, prin țări străine-însorite, la finalul lunii mai.
  • Dormi la campinguri – cu cortul,
  • Ai două coburi în care vrei să pui cele mai esențiale lucruri.

Cum îți pregătești bagajul, astfel încât să nu uiți niciun lucru important acasă?

2014-08-19-16-04-59-Cycling-Central-Europe-NEX7-2

În primul rând cu emoția unui copil care pleacă pentru prima dată în tabără.
Cu nerăbdarea de a încheia odată pregătirile pentru a pleca la drum.
Cu teama că lucrurile pe care le iei sunt insuficiente pentru cele 10 zile de pedalat.
Cu grija de a nu uita ceva important acasă.

În al doilea rând, organizând puțin treburile.

De fiecare dată când am plecat undeva, mi-am făcut bagajul pe ultima sută de metri. Spre disperarea mamei care se uita neputincioasă cum întorc casa cu susul în jos, cotrobăind după lucrurile necesare. Rareori mi-am pregătit bagajul din timp. Așa că am început să înțeleg că pentru a fi cât mai eficientă și rapidă în pregătirea bagajului e nevoie de câteva „trucuri magice”.

1.Să-mi împart lucrurile pe categorii și să mă ocup, pe rând, de fiecare categorie în parte
– Cu ce haine mă îmbrac? Ce haine iau la mine? Ce lucruri îmi sunt necesare pentru bicicletă/campare. Unde sunt banii, telefonul, cheile, buletinul? etc?

2. Să-mi ordonez lucrurile în bagaj în funcție de aceste categorii

Cu cât ești mai organizat, cu atât vei găsi lucrurile mai repede în bagajul tău și vei economisi timp și energie. După o tură de 100 km + dormit la cort nu prea mai ai energie să cotrobăi în tot bagajul pentru a găsi o anumită bluză de care ai nevoie chiar în acel moment.

De exemplu, personal, îmi vine ușor să împart hainele pe mai multe categorii și apoi să pun fiecare categorie în pungi separate:

  • hainele în care dorm,
  • tricourile și pantalonii pentru bicicletă,
  • șosete și alte nebunii etc.

În felul acesta protejezi și hainele în cazul în care te prinde ploaia, iar coburile tale nu sunt impermeabile.

3. Să îmi fac o listă (dacă nu scrisă, măcar mentală) cu lucrurile esențiale pe care vreau să le iau cu mine

Iar pentru asta m-am gândit să fac chiar lista de mai jos, în speranța că îți va fi și ție de folos (nu doar mie) în următoarele velo-expediții.

Lista este adaptabilă în funcție de nevoile fiecăruia,  numărul de zile, perioada și țările în care alegi să călătorești ș.m.a.

4. La final, dacă bagajul mi se pare prea mare, văd care sunt primele lucruri de care mă pot lipsi

Așadar, îți las mai jos lista cu lucrurile care mi se par cele mai importante atunci când pleci într-o velo-expediție de 10-15 zile.

Nu uita să adaugi la această listă: actele de identitate, banii, cheile +  mult optimism, multă energie și gândul că vei avea o călătorie și o experiență minunată!

Ce sa iei cu tine cand mergi in ture lungi cu bicicleta

Lasă un răspuns

