Frumusețe autentică la 53 km de Ploiești

– Mergem să îţi arăt locul în care aş fi vrut să avem casa noastră de vacanţă, mi-a spus el uşor încântat şi nerăbdător să începem tura de mâine. E un traseu super fain, numai bun pentru biciclete. Vom merge o mare parte prin pădure. O să-ţi placă! Am vorbit cu Rockeru’, la 9 ne vedem în faţa blocului.

Ne-am văzut la 9, dar pe la 9 jumătate abia am plecat: stai să fumeze o ţigară; stai să ungem lanţurile; stai să verificăm roțile…Pe la 10 eram în Păuleşti. Trandafirii nu mai erau înfloriţi ca data trecută când am mers la Slănic. Probabil, a trecut vremea lor, dar am avut multe alte surprize : un „off-road” prin pădure și poieni, linişte deplină netulburată de grătăriști gălăgioși, lipsa oricărui zgomot perturbator. Doar ciripit de păsărele şi vânt neastâmpărat.

IMG_20160710_112331

Dacă nu e drumul asfaltat nici needucatului nu îi place să vină aici să asculte manele/populare cu volumul dat la maxim. Am văzut doar câțiva  oameni care își petreceau dimineața, liniştiţi la iarbă verde, fără prea multă gălăgie și fără să iasă prea mult în evidență. Parcă făceau parte din decor. Atât de bine arătau în acel peisaj, încât m-aş fi aşezat cu ei la masă și ne-am fi spus o vorbă bună. Am plecat, însă, mai departe nerăbdătoare să văd locul cu pricina.

Traseul a fost mai mult decât accesibil până când am dat de mult iubita urcare pe pietriş şi bolovani. Minunat…atât de minunat încât ne-am dat jos de pe biciclete şi am început să împingem la ele cu drag și voie bună. Nu de alta, dar slickurile de asfalt n-aveau cum să colaboreze cu noi, oricât de mult am fi vrut.

IMG_20160710_123424

Din când în când, zăream câte o casă pitită printre copaci. Unele dintre ele păreau a fi părăsite sau cel puţin aşa am vrut să cred. Nu ştiu cum locuiesc acei oameni acolo. În afară de greu şi foarte greu nu găsesc alte cuvinte care să descrie stilul lor de viaţă.

IMG_20160710_124255IMG_20160710_124315

După aproape 15 km de „offroad” am dat de localitatea Buștenari, o localitate despre care știam că în perioada interbelică oferea cel mai scump țiței din lume. Zăcămintele de aici erau recunoscute pentru calitatea lor superioară. Astăzi, doar câteva sonde vechi mai vorbesc despre acest lucru.

Sonde de petrol la Bustenari Romania
Sursă foto

Bucurie mare. În Buștenari ne-am reîntâlnit cu asfaltul şi coborârea. M-am bucurat din plin de ea știind că va urma o grea urcare. Când am ajuns în Telega, relaxaţi ne-am oprit o bere…Azuga, Berea-i bună împreună!13654240_1115092271860592_2558915054056241541_n

L-am întrebat pe un domn amabil cât mai avea până în Câmpina. Ne-a zis că puţin, doar că mai avem de urcat o „coastă”…O coastă care ne-a luat de buni şi odihniţi , imediat după bere. Aveam impresia că nu se mai termină odată. Atunci am înțeles ce înseamnă „coastă” în Telega .

Pentru mine, bonusul traseului a fost municipiul Câmpina pe care nu-l cunoşteam decât prin prisma imaginii triste şi oarecum muncitorești pe care gara mi-a lăsat-o de fiecare dată când mergeam spre Brașov. Surpriza a fost să întâlnesc un oraş curat, mult mai frumos şi ordonat decât Ploieştiul. Pentru zece minute, verdeața și casele de pe Bulevardul Culturii mi-au dat impresia că mă aflu în Sinaia. N-am ajuns la muzeul Iuliei Haşdeu, nici la fosta tabăra de copii de la Telega, dar sunt pe lista  viitorului apropiat.

Traseul scut, dar solicitant l-aş înscrie în top 3 al celor mai faine trasee din apropierea Ploieștiului. Fără obiective turistice, partea spectaculoasă  vine din simplitatea lucrurilor, din înțelepciunea arborelui secular, din drumul pitoresc şi de la Mama Natură darnică, iubitoare şi surprinzătoare ca de fiecare dată.

IMG_20160710_110454IMG_20160710_110311

  • Harta traseului : https://www.strava.com/activities/636291144
  • Destinații: Ploiești- Plopeni- Cocorăști Mislii- Buștenari- Telega- Câmpina (53.1km)
  • Dificultate: ușor-mediu(70%) + greu (30% din traseu sau cel puțin așa mi s-a părut)

telega

IMG_20160710_122610

P.S. 

Am găsit pe site-ul http://www.hetel.ro/ un articol scurt, dar apetisant despre exploatările petrolifere din Buștenari, în cazul în care ești curios să afli mai multe detalii. 🙂

Lasă un răspuns

