Relaxarea de duminică și o gură de aer curat (cu bicicleta la Slănic)

Mulți spun că în Ploiești te plictisești. Total adevărat. În Prahova, însă, vara (cel puțin) nu ai cum să te plictisești dacă ai o bicicletă și câțiva prieteni care sunt dornici să plece de acasă. Deși, teoretic, știam lucrul acesta de mult timp, abia acum încep să descopăr cât de multe trasee poți face prin Prahova. Unul dintre ele a fost chiar Ploiești-Slănic. Un traseu de aproape 88 km dus-întors, cu 2-3 urcări acceptabile și 2-3 obiective turistice. Poate, pare sărăcăcios, dar de pe bicicletă orice lucru simplu pare măreț, chiar și o urcare de 100 de metri pare o cățărare interminabilă.

Detalii „tehnice”:

detalii traseu ploiesti_slanicharta Slanic+ploiestialtitudine

  • Distanță: 87.96 km
  • Dificultate: ușor (cred)
  • Simplele bucurii ale traseului:

1.Grădinile cu trandafiri

Nu îți imagina că aș fi descoperit vreo grădină botanică în drumul nostru spre Slănic. Păuleștiul însă mi-a părut a fi comuna trandafirilor înfloriți. Aș fi făcut un top 3 al celor mai frumoase bolte cu trandafiri, dar asta ar fi însemnat ca la fiecare grădină să mă opresc să fac câte o poză. Superbi toți trandafirii.

2. Mirosul dă timpul înapoi

Pe mine personal, tura aceasta m-a făcut să mă gândesc la zilele de vară petrecute la țară și asta datorită mirosului de fân cosit și de pășuni înverzite, care m-a însoțit o bună parte din drum.

13401468_1195506620480443_231417617_n13407639_1195506610480444_782297602_n

3. Răcoarea pădurilor

Imediat după Păulești am intrat câțiva kilometri într-o pădure răcoroasă de îți era mai mare dragul să pedalezi…De-ar fi fost tot drumul atât de răcoros ca aici, ce bine ar fi fost.


4. Pauzele lungi și dese…cheia relaxării de duminică

Sincer, iubesc traseele de leneși. Adică traseele care cu cât mă fugăresc mai puțin, cu atât mai bine. Am timp să mă bucur de traseu în sine, nu doar de pedalat, să studiez peisajul cât vreau fără să mă gândesc că trebuie să mă grăbesc să ajung la destinație până nu se întunecă, am timp să mă opresc la o bere după primii 20 km, și la altă bere după încă 20 km…așa…ca sportivii. :)). M-a păcălit cineva odată și mi-a spus că pedalatul este sănătos și slăbește. Aiurea, mănânci într-o tură de 200 km, mai multe dulciuri decât ai mânca într-o săptămână întreagă 🙂


5. De Salină nu ne-am putut bucura pentru că ar fi trebuit să stăm la coadă o oră – două pentru a putea intra. Așa că, am renunțat la ideea. M-am hotărât să o vizitez abia atunci când CINEVA va repara liftul salinei. Știu că merită vizitată dar…n-am chef să dau 20 lei ca să poluez salina.

În schimb merită să mergi vara asta în Slănic pentru o bălăceală în Baia Baciului. Baia Baciului este chiar în apropierea Muntelui de Sare și a Restaurantului Grota Miresei.

În anul 2016 Complexul Baia Baciului practică următorul tarif de intrare:
– 25 lei/adult de luni până duminică
– 12 lei/copil de luni până duminică
Copiii cu vârsta sub 5 ani beneficiază de acces gratuit.
Taxa de închiriere șezlong: 15 lei/zi.
Taxa de închiriere baldachin: 60 lei/zi.

Ca o concluzie, cu bicicleta sau fără, oricând merită o ieșire din cotidian și mai ales la sfârșit de săptămână.

Lasă un răspuns

