10 beneficii ale scrisului, scrisorilor și poveștilor scrise de tine

Am primit acum 2 săptămâni, o minunată scrisoare de la o prietenă și o cititoare dragă mie. Cu un scris elegant, frumos și lipsit de orice greșeală (chiar dacă scrisoarea a fost încheiată la ora 23:30), îmi spune, încă din primele rânduri că articolul „Dunărea merită să fie în top” i-a aminti de câteva întâmplări petrecute în anii 80-90, amintiri pe care le-am citit de parcă le-aș fi trăit chiar eu în cele câteva pagini. Deja curiozitatea mea a crescut  cu primele paragrafe, iar imaginația a fost la fel de „antrenată”ca atunci când citești o carte frumoasă.

N-am să dau „copy-paste” din scrisoare, n-ar fi frumos din partea mea, dar vreau să spun că  plăcerea, entuziasmul de a primi scrisori încă s-a păstrat.

  • În ciuda avalanșei de mail-uri, sentimentul plăcut de a scrie, de a spune povești, de a primi scrisori, stă undeva prăfuit în interiorul nostru și așteaptă  ca, din când în când,  să ne deconectăm de tot ceea ce ne obosește și să ne conectăm cu gândurile noastre,  exact așa cum vor ele să apară pe foaie.
  • Chiar dacă nu îl mai folosim atât de des, sentimentul plăcut de a primi scrisori  există și cred că nu se va pierde niciodată. Amprenta oamenilor este mai puternic lăsată pe  foaia de hârtie, decât pe butoanele de la tastatură.
  • Acele scrisori rămân în timp. Le păstrezi într-o cutie care știi că nu se va pierde la fel cum se pierd sau se șterg mail-urile în Inbox sau alte foldere rătăcite pe undeva. Le citești oricând cu drag.

În final îmi permit să „fur” o parte din articolul scris de cei de la Romanian Copywriter , un articol pe care îl găsești detaliat aici și să spun că, poate, nu îți place să scrii scrisori, dar poate îți place să scrii și atât. Și dacă faci asta deja, iată mai jos 10 motive pentru care să nu renunți la acest obicei sănătos. Sunt 10 beneficii ale scrisului care, cred eu, se potrivesc perfect cu beneficiile scrisorilor.

1. Scrisul îți poate aduce numeroase beneficii psihologice și sociale

2. Scrisul are efect terapeutic și este doveditscrisul te face mai sănătos și fericit. Scrie despre tine, despre cum dorești să-ți atingi obiectivele de viitor și vei vedea cum te vei simți după.

3. Scrisul te ajută să gândești și să comunici mai bine.

4. Te ajută scrisul să treci mai ușor peste momentele grele? Există o legătură puternică între scris și evenimentele cu impact emoțional din viața unui om. Scrisul poate fi o modalitate de a te descărca emoțional, atunci când nu ai cui să împărtășești experiența ta, dar și o modalitate de a accepta ceea ce ți s-a întâmplat și să treci cu mai multă ușurință peste.

5. Scrisul te menține în formă. Ai putea compara, astfel, scrisul cu un sport mental, care îți menține gândirea ageră, pe măsură ce înaintezi în vârstă.

6. Scrisul are un rol important în relaxarea creierului tău și te eliberează de stres, indiferent dacă este de mână sau la tastatură.

7. Scrisul menține recunoștința față de sine, mai ales dacă scrii despre lucrurile de care ești mândru din viața ta.

8. Scrisul îți formează gândirea și concentrarea. Uneori am impresia că încerc să mă concentrez la prea multe lucruri în același timp – nici nu mă apuc bine să lucrez la ceva, pentru că mă și gândesc la ce voi avea de făcut când termin. Scrisul te ajută să te concentrezi pe un singur lucru și astfel să îți crești productivitatea.

9. Scrisul te ajută să înveți mai bine.

10. Scrisul contribuie la dezvoltarea ta personală. Prin tot ce am spus mai sus, sper că am reușit să te conving de beneficiile scrisului pentru tine. Indiferent în ce domeniu lucrezi sau care sunt planurile tale de viitor, sunt de părere că există un loc și pentru scris în viața ta – chiar un loc de cinste.

 

Lasă un răspuns

