Ce ar spune o fată despre berea românească?

creste_si_calatoreste_bereBerea este un clișeu total:

  • Berea este doar pentru bărbați,
  • nu este frumos ca femeile să bea bere în public,
  • berea este asociată cu fotbalul,
  • dacă bei bere înseamnă că îți plac semințele și fotbalul,
  • berea are gust amar ș.a.

Cu siguranță berea a fost inventată pentru bărbați, iar vinul pentru femei. Totuși recunosc că îmi place berea,   deși nu îmi place fotbalul, dar îmi plac ieșirile simple la o bere cu prietenii și zilele de vară petrecute citind o carte pe plajă  și savurând o bere blondă rece.  

Berea are un gust aparte pentru fiecare.  Ea are gustul zilelor călduroase petrecute la mare, serii relaxante după o zi plină de muncă, gustul concertelor organizate de Tuborg sau Timișoreana sau dimpotrivă, are gustul amar al discuțiilor neplăcute și certurilor interminabile, gustul despărțirilor și al orelor pierdute aiurea.

Berea românească

Atunci când vine vorba de berea românească, Timișoreana, Ursus, Silva, Bergenbier sunt mărcile ce ocupă primele locuri ale clasamentului. Lista mărcilor de bere românească cunoscută se încheie repede.

beer_ownership_romania_RO_004-1024x567

Dintr-un oarecare patriotism am vrut să aflu ce beri există în afară de cele de mai sus

Până acum aproape 2 ani,  pentru mine berea românească era fix lista de mai sus. Asta până într-o vară când am dat de gustul dulce al Zăganului brun. Ce m-a atras foarte mult la bere, a fost eticheta simplă, mată, fără sclipici și „briz-briz-uri” care m-a făcut să mă gândesc la etichetele vechi de bere românească.

Pentru mine berea aceea este o combinație a gustului de vin roșu și bere blondă. Cam dulce, dar asta e și farmecul ei: e mai bine să bei puțin și rar, decât mult, repede și des.

În fine, idee e că am rămas surprinsă să aflu că, pe lângă lista celebră de mărci românești există câteva beri, greu sau foarte greu accesibile pe piața românească, care sunt făcute tocmai pentru a bea puțin, încet și rar.

  1. Zăganu – o bere în spatele căreia se află doi antreprenori, un fost corporatist şi un om de piblicitate.  Ei au creat de la 0, o bere 100% românească și o microberărie aflată în Județul Prahova, la poalele munţilor din Măneciu-Ungureni. Povestea celor doi antreprenori o poți afla aici)
    creste_si_calatoreste_zaganu.jpg
  2. Terapia – se produce la Clinica de bere din Timișoara, o bere despre care mulți spun că sunt dezamăgiți, dar pe care eu chiar aș încerca-o.bere-terapia-clinica-bere-timisoara-cluj
  3. Klaus Weiss – o bere tulbure de tip bavarez fabricată de MARTENS S.A. Galaţi. „Recenzia” berii, o poteți găsi aici.creste_si_calatoreste_w
  4. MaDonna – o bere “albă“ de tip belgian, în a cărei compoziţii intră extract de coriandru şi de coajă de portocală. Aceasta a fost multă vreme considerată ca fiind cea mai bună bere românească pe piata americana, și este fabricată tot la Galați.madonna-beer
  5. Nenea Iancu, bere pe care am găsit-o astăzi pe rafturile supermarketului Kaufland (Ploiești).

Că tot ea venit iarna, am zis să încerc ediția de iarnă. Mi-a plăcut în primul rând Logo-ul lor: „O bere cu prințipuri„, eticheta și prezentarea existentă pe spatele sticlei.  Gustul este dulceag și îmi amintește de cel al Silvei Negre, lăsând la final o aromă puțin amăruie. Poți găsi „recenzia”  făcută de cei de pe blogul „Universitatea de bere” aici.

creste_si_calatoreste bere

2 gânduri despre “Ce ar spune o fată despre berea românească?

  1. atelierul2

    Mie imi place Terapia, dar stiu ca nu-i pe gustul tuturor 🙂
    As mai adauga la lista ta (poate pentru o parte a doua a articolului) si Sikaru, Ground zero, Nemteana si, preferata mea, Sara.
    M-as bucura mult sa le gasesc prin mai multe baruri 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

