Amintiri din sloganul României

Am tot avut curiozitatea să aflu care sunt brandurile naționale de turism existente înaintea celebrei  „Udrene Frunze”, mai exact din ’90 până astăzi. De fapt, este prea mut spus brand de țară  pentru că totul s-a rezumat  la slogan, logo și  cel mult spot publicitar, aaa și să nu uităm de bani.

Astăzi mi-am liniștit curiozitatea și am început să caut „ce, cum, unde, când- sloganuri naționale”. Am fost surprinsă să aflu că din ’90 până acum au existat cinci tentative de formare a unei imagini naționale menită să cucerească inimile turiștilor internaționali.

Am petrecut câteva ore bune distrându-mă mai degrabă decât informându-mă, râzând pe seama ironiilor aduse acestor cinci „motto-uri” interesante. Voi  vorbi despre toate în articolele următoare. Pentru început am ales să spun cum mi-a amintit de copilărie, „Eterna și fascinanta Românie” .

Sloganul ales  să reprezinte România din 1995 până în anul 2004, ” Eterna și fascinanta Românie” a necesitat o investiție de 6 milioane de euro  și a presupus lansarea unei colecții de fotografii pline de contraste și autenticitate, semnată de celebrul fotograf Ştefan Ioniţă. Imaginile reflectă „povestea celor zece ani de zvârcoliri postrevoluţionare”, după cum mărturiseşte chiar autorul lor. „Aşa cum le-am văzut eu. Aşa cum le-au văzut mulţi, de fapt, dar s-au prefăcut că nu le observă … Voiam un album al bucuriei. N-a fost să fie. Aceasta e România anilor noştri. N-am putut, n-am vrut s-o fardez”. (sursa: Ziarul Ring).

Pe vremea aceea aveam doar 5 ani. Cu toate acestea, albumul  a reușit să îmi  stârnească frânturi amuzante din copilăria mea.

  • Țin minte că bunicii mei „îl venerau” pe Iliescu, iar eu nu înțelegeam care este treaba cu el și de ce pe dulapul din bucătărie există abțibilduri cu el și nu cu alte personaje din desene animate mult mai amuzante .

eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-87eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-110 (1)

  • Copil fiind păduri cutreieram. Copil fiind  consideram că pe acest personaj mama natură l-a înzestrat cu prea puține calități fizice și că  numele lui rezona perfect cu personalitatea.

eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-94

  • Pe aceste personaje nu le cunoșteam încă.

ebab1993

  • „Îl consideram nebun încă de pe atunci”. N-o zic eu, au zis-o alții.

eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-82

  • Cred că am văzut filmul „Liceeni” de cel puțin 10 ori  fără să mă plictisesc.eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-92
  • Mi-o amintesc ca fiind emisiunea aceea în care toți râdeau și nu înțelegeam de ce.

eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-61eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-62

  • Eram un copil și îl ocoleam pe Dl. Pruteanu cât puteam de mult. Mă simțeam în fața televizorul la fel ca la școală, la ora de „Doar o vorbă săț-i mai spun”. Acum mi-e dor de umorul său binevoitor. „Câtă dreptate avea și cât greșeam eu”.

eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-93

  • În album aș fi adăugat fotografii cu peștele acela albastru din sticlă ce stătea pe televizorul românilor, bibelourile balerină și milieuri prezente peste tot. Totuși am găsit ceva omniprezent. Vorbesc de carpeta de pe perete, nu de palatele țigănești.eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-23
  • Mi-am amitit de fascinanta Românie de atunci dar și de acum.

eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-36eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-33

eterna-si-fascinanta-romanie-vazuta-de-fane-jeg-135 (1)

Restul fotografiilor le puteți vedea aici. Vouă ce amintiri vă stârnesc?

Lasă un răspuns

